Hábitos en el mundo

Por: Lights Magazine

Cada país tiene su propio código de conducta y lo que puede parecer bueno en uno, es visto como falta de respeto en otro.

  1. Subirte en la parte de atrás de un taxi en Australia, Países Bajos y Escocia es considerado elitista.
  2. En China, Tailandia y Medio Oriente abrazarse en público es ofensivo.
  3. En Brasil, llegar a tiempo a una cita no es visto con buenos ojos.
  4. Reírte a carcajadas en Japón es incómodo para la demás gente.
  5. Comer o mover mucho la mano izquierda en África e India puede molestar a algunas personas.
  6. En Rusia e Irán, levantar el dedo pulgar para dar Ok es una grosería. Es como si hubieras “enseñado el dedo medio”.
  7. En Europa, sonarte la nariz en público es muy molesto (bueno, también en México, mejor lo puedes hacer en el baño).
  8. Ni se te ocurra cruzar tus piernas en algún país árabe, pues mostrar las suelas de los zapatos es sinónimo de insulto.
  9. En Norteamérica se recomienda dar un buen apretón de manos y mirar a los ojos al interlocutor al hacerlo, mientras que en Asia eso es visto como humillación. Por eso, se recomienda dar un apretón de manos suave. Olvídate de saludar de mano en Tailandia, mejor junta tus manos a la altura del pecho para saludar.
  10. Si hay un grupo de personas en Asia, saluda primero al de mayor edad y así sigue hasta llegar al menor, así mostrarás respeto.
  11. En París, saludar con doble beso está bien, pero en otras partes de Francia pueden ser tres o hasta cuatro veces.
  12. En España es normal tomar largas siestas y cerrar los locales, mientras que en Japón se puede dormir un poco en lugares públicos como un parque o el metro. Que esto no te sorprenda cuando visites estos países, para ellos es el resultado de haber trabajado mucho y haber cumplido todas las diligencias.
  13. En Estados Unidos se recomienda dar propinas del 15 al 20%, mientras que los turistas en Japón aun debaten si deben dejar propina o no por el servicio, pues para los japoneses no es bien visto. Ellos consideran servir bien como parte de su labor, así que no hay necesidad de una recompensa por lo que están “obligados” a hacer bien.
  14. Nuevamente, en Japón la puntualidad tiende a ser casi perfecta, por lo que si en un momento se retrasa el autobús o el metro, se extienden tarjetas donde se menciona la razón por la que llegaste tarde a tu destino y así la puedas mostrar.

Las normas y hábitos adquiridos son para cumplirse y respetar. Imagínate que estás en un restaurante francés y quieres ordenar lo que no está en el menú, o no usas la ropa adecuada para ir al trabajo, te limpias la nariz con los dedos en el restaurante frente a otros comensales, o exageras de cariñoso con tu pareja en público. Estas son normas culturales que debemos seguir. 

Lights Magazine TV

Una revista para toda la familia. #IluminaTuMente

65 comentarios sobre “Hábitos en el mundo

  • el mayo 19, 2019 a las 2:53 pm
    Permalink

    Outstanding post, I think people should acquire a lot from this web blog its very user genial.

    Respuesta
  • el mayo 28, 2019 a las 5:08 pm
    Permalink

    Wow that was odd. I just wrote an incredibly long comment but
    after I clicked submit my comment didn’t appear. Grrrr…
    well I’m not writing all that over again. Regardless, just wanted to say wonderful blog!

    Respuesta
  • el mayo 28, 2019 a las 11:06 pm
    Permalink

    It’s going to be end of mine day, except before finish I am reading this fantastic post to increase my know-how.

    Respuesta
  • el mayo 29, 2019 a las 12:51 pm
    Permalink

    I’m really loving the theme/design of your web site.

    Do you ever run into any browser compatibility issues?
    A couple of my blog audience have complained about my site not operating
    correctly in Explorer but looks great in Firefox.

    Do you have any solutions to help fix this problem?

    Respuesta
  • el mayo 30, 2019 a las 2:27 pm
    Permalink

    My relatives every time say that I am wasting my time here at net, except
    I know I am getting experience all the time by reading
    such good articles or reviews.

    Respuesta
  • el mayo 31, 2019 a las 8:25 am
    Permalink

    Its like you read my mind! You seem to know a lot
    about this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you could do with a few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is fantastic blog.
    An excellent read. I will certainly be back.

    Respuesta
  • el junio 1, 2019 a las 4:50 pm
    Permalink

    It’s an amazing piece of writing in favor of all the internet
    people; they will obtain advantage from it I am sure.

    Respuesta
  • el junio 2, 2019 a las 10:37 am
    Permalink

    My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the costs. But he’s tryiong none the less.

    I’ve been using Movable-type on numerous websites for about a year and am worried about switching to another platform.
    I have heard great things about blogengine.net. Is there
    a way I can transfer all my wordpress posts into it? Any kind of help would be really
    appreciated!

    Respuesta
  • el junio 2, 2019 a las 3:06 pm
    Permalink

    Good day! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche.
    Your blog provided us valuable information to work on. You have done
    a wonderful job!

    Respuesta
  • el junio 4, 2019 a las 3:02 am
    Permalink

    For most recent information you have to pay a quick visit world wide web and on world-wide-web
    I found this site as a most excellent site for most recent updates.

    Respuesta
  • el junio 5, 2019 a las 3:38 am
    Permalink

    It is perfect time to make some plans for the
    future and it is time to be happy. I’ve read this post and
    if I could I want to suggest you some interesting things or suggestions.
    Perhaps you could write next articles referring to this article.
    I desire to read more things about it!

    Respuesta
  • el junio 5, 2019 a las 7:37 pm
    Permalink

    These are really great ideas in concerning blogging.

    You have touched some pleasant things here. Any way keep up wrinting.

    Respuesta
  • el junio 5, 2019 a las 8:17 pm
    Permalink

    Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for?

    you make blogging look easy. The overall look of your website is great, as well as the content!

    Respuesta
  • el junio 6, 2019 a las 1:35 pm
    Permalink

    What’s up to all, it’s actually a nice for me to pay a visit this site,
    it consists of useful Information.

    Respuesta
  • el junio 6, 2019 a las 10:50 pm
    Permalink

    You have made some decent points there. I looked on the
    internet to find out more about the issue and found most individuals will
    go along with your views on this web site.

    Respuesta
  • el julio 15, 2019 a las 6:38 am
    Permalink

    Hello there I am so thrilled I found your webpage, I really
    found you by error, while I was looking on Askjeeve for something else,
    Regardless I am here now and would just like to say many thanks
    for a incredible post and a all round entertaining blog
    (I also love the theme/design), I don’t have time to browse it all at
    the moment but I have saved it and also added in your RSS
    feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the superb job.

    Respuesta
  • el julio 21, 2019 a las 1:37 am
    Permalink

    I was recommended this blog by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my difficulty.

    You are incredible! Thanks!

    Respuesta
  • el julio 24, 2019 a las 6:04 pm
    Permalink

    Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for?

    you made blogging look easy. The overall look of your site is fantastic, as well as the content!
    pof natalielise

    Respuesta
  • el julio 31, 2019 a las 6:19 pm
    Permalink

    This post will help the internet visitors for building up new
    website or even a blog from start to end.

    Respuesta
  • el agosto 14, 2019 a las 4:13 am
    Permalink

    Interesting blog! Is your theme custom made or did you download it
    from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make
    my blog stand out. Please let me know where you got your theme.
    Thanks

    Respuesta
  • el septiembre 5, 2019 a las 3:28 am
    Permalink

    I like the valuable information you provide
    on your articles. I will bookmark your weblog and test once more right here regularly.
    I’m reasonably certain I will be told many new stuff right
    right here! Best of luck for the next!

    Respuesta
  • el septiembre 16, 2019 a las 11:06 am
    Permalink

    My brother suggested I might like this blog. He used to be entirely
    right. This submit truly made my day. You cann’t consider just how much time I had spent for this info!
    Thanks!

    Respuesta
  • el septiembre 24, 2019 a las 8:08 pm
    Permalink

    What’s up to every , because I am in fact keen of reading this web site’s post
    to be updated on a regular basis. It contains nice stuff.

    Respuesta
  • el octubre 9, 2019 a las 8:37 am
    Permalink

    wonderful points altogether, you just gained a new reader.
    What may you suggest about your submit that you simply made a few days ago?
    Any positive?

    Respuesta
  • el octubre 13, 2019 a las 9:39 am
    Permalink

    494118 759464You ought to get involved in a contest personally of the finest blogs on-line. I will recommend this page! 206376

    Respuesta
  • el octubre 13, 2019 a las 9:46 am
    Permalink

    525558 56013Beging with the entire wales well before just about any planking. Our own wales can easily compilation of calculated forums those thickness analysts could be the comparable to some of the shell planking along with far more significant damage so that they project after dark planking. planking 140312

    Respuesta
  • el octubre 13, 2019 a las 9:47 am
    Permalink

    69385 726362I see something genuinely unique in this internet web site . 299187

    Respuesta
  • el octubre 13, 2019 a las 8:46 pm
    Permalink

    884012 964575Wow, awesome blog structure! How long have you been running a weblog for? you created blogging look effortless. The total appear of your internet site is fantastic, let alone the content material! 414937

    Respuesta
  • el octubre 18, 2019 a las 5:40 pm
    Permalink

    319687 255270Hey, you used to write wonderful, but the last couple of posts have been kinda boringK I miss your excellent writings. Past few posts are just a bit out of track! come on! 407677

    Respuesta
  • el octubre 24, 2019 a las 3:22 am
    Permalink

    418549 234342Great internet site you got here! Yoo man great reads, post some far more! Im gon come back so far better have updated 704483

    Respuesta
  • el octubre 28, 2019 a las 1:33 pm
    Permalink

    602511 758093You produced some decent points there. I looked on the internet for that problem and located most people will go in addition to with the internet web site. 897762

    Respuesta
  • el noviembre 2, 2019 a las 6:31 pm
    Permalink

    809755 414084Hey, you used to write great, but the last couple of posts have been kinda boring I miss your tremendous writings. Past few posts are just slightly out of track! come on! 243177

    Respuesta
  • el noviembre 7, 2019 a las 6:47 am
    Permalink

    55943 428651Thank you for your fantastic post! It has long been really helpful. I hope that you will proceed sharing your wisdom with us. 383221

    Respuesta
  • el noviembre 7, 2019 a las 10:28 am
    Permalink

    647352 138854Some truly amazing articles on this site , appreciate it for contribution. 367557

    Respuesta
  • el noviembre 7, 2019 a las 11:39 am
    Permalink

    221186 640246Hi there, i just thought i would publish and now let you know your internet sites style is actually smudged within the K-Melon browser. Anyhow maintain inside the extremely excellent function. 286361

    Respuesta
  • el noviembre 9, 2019 a las 8:58 am
    Permalink

    Hello there I am so thrilled I found your site, I really found
    you by accident, while I was searching on Digg for something else, Regardless I am here now and
    would just like to say kudos for a incredible post
    and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don’t have time to look over it all at the moment
    but I have bookmarked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please
    do keep up the great job.

    Respuesta
  • el noviembre 9, 2019 a las 11:31 am
    Permalink

    262738 581323Spot on with this write-up, I truly feel this web site needs a lot a lot more consideration. Ill probably be once again to read much far more, thanks for that info. 417088

    Respuesta
  • el noviembre 10, 2019 a las 11:46 pm
    Permalink

    After I originally left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new
    comments are added- checkbox and from now on whenever
    a comment is added I recieve four emails with the exact same comment.

    There has to be an easy method you can remove me from that service?
    Cheers!

    Respuesta
  • el noviembre 11, 2019 a las 12:26 am
    Permalink

    It’s a pity you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to this
    excellent blog! I suppose for now i’ll settle for bookmarking
    and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to
    fresh updates and will talk about this website with my Facebook
    group. Chat soon!

    Respuesta
  • el noviembre 11, 2019 a las 6:03 pm
    Permalink

    This design is steller! You obviously know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job.

    I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

    Respuesta
  • el noviembre 15, 2019 a las 4:02 am
    Permalink

    Hey! Someone in my Myspace group shared this site with us so
    I came to look it over. I’m definitely loving the information.
    I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Superb blog and great style and design.

    Respuesta
  • el noviembre 18, 2019 a las 8:34 am
    Permalink

    Spot on with this write-up, I truly believe that
    this site needs a great deal more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the info!

    Respuesta
  • el noviembre 18, 2019 a las 11:18 am
    Permalink

    I think the admin of this website is truly working hard in favor of his web page, for the reason that here
    every material is quality based information.

    Respuesta
  • el noviembre 20, 2019 a las 9:11 pm
    Permalink

    Hey there! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would
    be ok. I’m absolutely enjoying your blog and
    look forward to new updates.

    Respuesta
  • el noviembre 21, 2019 a las 9:26 pm
    Permalink

    I need to to thank you for this great read!! I certainly loved every little bit of it.
    I have got you book marked to look at new stuff you post…

    Respuesta
  • el noviembre 23, 2019 a las 7:54 am
    Permalink

    What i don’t understood is if truth be told how you are not actually much more smartly-preferred than you may be now.
    You are so intelligent. You know therefore considerably on the
    subject of this matter, produced me personally
    imagine it from numerous numerous angles. Its like men and
    women are not interested until it’s something to accomplish with Girl gaga!
    Your individual stuffs nice. At all times handle it up!

    Respuesta
  • el noviembre 25, 2019 a las 7:42 am
    Permalink

    It’s very trouble-free to find out any topic on net as compared
    to textbooks, as I found this post at this web page.

    Respuesta
  • el noviembre 26, 2019 a las 3:09 pm
    Permalink

    Excellent blog you have got here.. It’s difficult to find
    quality writing like yours nowadays. I really appreciate individuals like
    you! Take care!!

    Respuesta
  • el noviembre 26, 2019 a las 7:52 pm
    Permalink

    consorcio de carros como funciona itau consorcio de veiculos pelo banco do brasil consorcio de veiculos caixa simulador consorcio de autos banco do brasil tabela de consorcio de automoveis porto seguro contrato consorcio automovel banco do brasil consorcio de veiculos itau consorcio chevrolet onix 2014 consorcio bradesco carros semi novos consorcio de carros sicoob.

    Respuesta
  • el noviembre 27, 2019 a las 7:05 am
    Permalink

    consorcio bradesco imoveis tabela consorcio itau imoveis como funciona Consorcio de imoveis consorcio de imoveis porto seguro reclame aqui como funciona o consorcio de imoveis do banco do brasil consorcio de imovel porto seguro e bom consorcio caixa economica imoveis simulacao consorcio imobiliario caixa economica simulador consorcio imobiliario simulador caixa consorcio imovel bb simulador consorcio de imoveis porto seguro consorcio de imovel itau e bom.

    Respuesta
  • el noviembre 27, 2019 a las 7:39 pm
    Permalink

    carta de credito caminhao consorcio caminhoes contemplados consorcio para maquinas pesadas consorcio de onibus contemplado consorcio bradesco veiculos pesados consorcio de caminhoes iveco consorcio veiculos pesados carta de credito para caminhao consorcio de maquinas retroescavadeira carta credito automoveis pesados consorcio de onibus contemplado consorcio de caminhoes mercedes benz comprar carta de credito contemplada para caminhao consorcio de veiculo pesado.

    Respuesta
  • el noviembre 28, 2019 a las 2:36 am
    Permalink

    My partner and I stumbled over here different web page and thought I might check things out.
    I like what I see so now i’m following you. Look forward to looking at your web page for a second time.

    Respuesta
  • el noviembre 28, 2019 a las 6:31 pm
    Permalink

    carta credito de automovel de luxo carta credito de automovel de luxo cartas de credito de carro de luxo carta de credito de automoveis de luxo carta de credito de veiculo de luxo cartas credito de carros de luxo consorcios de carros de luxo consorcio de automoveis de luxo cartas credito de carro de luxo cartas credito de carro de luxo carta de credito de automoveis de luxo carta credito de carros de luxo carta de credito de automovel de luxo carta de credito de veiculo de luxo carta credito de veiculos de luxo cartas de credito de carro de luxo.

    Respuesta
  • el noviembre 30, 2019 a las 6:57 pm
    Permalink

    consorcio imovel magazine luiza consorcio imobiliario santander e bom caixa economica consorcio imoveis simulador consorcio imobiliario bb simulacao consorcio imovel caixa simulacao consorcio de imovel banco do brasil consorcio de imoveis contemplados bradesco consorcio de imovel pela caixa economica federal consorcio contemplado imovel itau consorcio imovel itau simulacao como funciona o consorcio de imoveis do banco do brasil consorcio de imovel porto seguro e bom.

    Respuesta
  • el diciembre 1, 2019 a las 1:57 am
    Permalink

    consorcio imovel porto seguro cef consorcio imobiliario simulador consorcio imobiliario simulador caixa consorcio imobiliario bb simulacao consorcio imobiliario bb simulador consorcio imobiliario caixa economica federal consorcio imovel porto seguro tabela consorcio imovel santander simulador consorcio de imovel caixa simulacao consorcio porto seguro imoveis login consorcio imobiliario bb vale a pena simulador consorcio imobiliario caixa economica federal.

    Respuesta
  • el diciembre 5, 2019 a las 12:39 pm
    Permalink

    I pay a visit day-to-day a few blogs and sites to read articles, except this weblog
    presents quality based articles.

    Respuesta
  • el diciembre 6, 2019 a las 10:08 pm
    Permalink

    Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and
    you are just extremely wonderful. I really like what you have acquired here, certainly
    like what you are saying and the way in which you say it.

    You make it entertaining and you still take care
    of to keep it sensible. I can’t wait to read much more from
    you. This is really a great web site.

    Respuesta
  • el diciembre 9, 2019 a las 10:39 am
    Permalink

    It’s perfect time to make some plans for the future
    and it’s time to be happy. I’ve read this post and if I could I wish to suggest you few interesting things or tips.
    Maybe you can write next articles referring to this article.
    I desire to read more things about it!

    Respuesta
  • el diciembre 13, 2019 a las 5:04 pm
    Permalink

    I was recommended this web site by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as nobody
    else know such detailed about my difficulty. You are incredible!

    Thanks!

    Respuesta