Lights Magazine TV

La puntualidad que todos los mexicanos necesitamos

Por Lights Magazine

La puntualidad dice mucho acerca de nosotros porque es el grado de compromiso que mostramos hacia los demás. ¿Pueden confiar en nuestra puntualidad cuando decimos que veremos a alguien en cierto horario? O mejor no nos encargan las “cocas” en la reunión porque saben que llegaremos tarde y mientras los tendremos con sed u otros tendrán que salirse por las bebidas.

No se trata sólo de llegar a un horario acordado con el grupo de amigos o en el trabajo, se trata también de entregar tareas, subir archivos, contestar e-mails, entregar a tiempo lo que nos solicitaron. Todo esto muestra nuestro interés y respeto hacia el tiempo de los demás.

Una de las situaciones que más ocurren y nos molestan es que agendemos una cita y las personas llegan 15 minutos tarde porque no creían que llegaríamos a tiempo. Sí, siempre puede haber imprevistos, pero si respetamos el tiempo de los demás evitaremos que que al entrar a la oficina diciendo “buenos días”, tu jefe diga “buenas noches”.

Si no vas a llegar a tiempo, ¡avisa! Se vale tener algún problema, pero es mejor hablar a la persona o a su asistente para avisar que no vas a llegar a tiempo. Evita los mensajes (a menos que tengas mucha confianza) y mejor comunícate por teléfono o celular. No tienes que dar una larga explicación si no es necesaria.

En la escuela, si se sabe desde un inicio que se cuenta con 5 minutos de tolerancia y la entrada es a las 7:50 de la mañana, no son 5 minutos extras para llegar tarde, son 5 minutos para manejar imprevistos.

Si eres una persona distraída (como la que redacta este artículo) visualiza los horarios y fechas de entrega importantes, no te vaya a pasar que recibas una invitación para un evento a las 10 de la mañana el 12 de julio y pensaste que era el 10 de julio a las 12 ¡el día el evento! ☹

Hay empresas en México que dan bonos mensuales de puntualidad, ¿por qué? ¿Por qué dar bonos si solo cumplimos con nuestro compromiso? Otras consideran tres impuntualidades como falta al mes y al ser acumuladas son causa de despido. En las escuelas y universidades no indican una hora de entrada “por mala onda”, esto se hace para enseñar responsabilidad y la importancia de las reglas y respeto hacia la sociedad.

Los países más puntuales e impuntuales del mundo

Puntuales (la puntualidad equivale a llegar 10 minutos antes de la cita): Inglaterra, Canadá, Corea, Japón, Alemania

Impuntuales (nada qué hacer…): México, Marruecos, Nigeria, Arabia Saudí

Mi abuelito decía: “Prefiero llegar una hora antes al trabajo o a una cita que un minuto después”.

Lights Magazine TV

Una revista para toda la familia. #IluminaTuMente

216 comentarios sobre “La puntualidad que todos los mexicanos necesitamos

  • el septiembre 16, 2019 a las 7:59 am
    Permalink

    Hello! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers
    and starting a new initiative in a community in the same niche.
    Your blog provided us useful information to work on. You have
    done a marvellous job!

  • el septiembre 16, 2019 a las 9:26 am
    Permalink

    We’re a gaggle of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your site provided us with helpful info to work on. You’ve performed a
    formidable process and our entire group will likely be grateful to you.

  • el septiembre 16, 2019 a las 10:00 am
    Permalink

    If some one wishes expert view regarding running a blog after that i recommend him/her to visit this website, Keep up the good job.

  • el septiembre 16, 2019 a las 10:31 am
    Permalink

    This website was… how do you say it? Relevant!! Finally I’ve found something that helped me.
    Many thanks!

  • el septiembre 16, 2019 a las 10:47 am
    Permalink

    Thanks for finally writing about >La puntualidad que todos los mexicanos necesitamos –
    Lights Magazine TV <Liked it!

  • el septiembre 16, 2019 a las 11:22 am
    Permalink

    Very rapidly this web page will be famous amid all blog users,
    due to it’s good posts

  • el septiembre 16, 2019 a las 11:39 am
    Permalink

    I believe everything published was very logical.

    But, what about this? suppose you added a little information? I am not saying your content isn’t good., but what
    if you added something that grabbed a person’s attention?
    I mean La puntualidad que todos los mexicanos necesitamos – Lights Magazine TV is a little vanilla.
    You could look at Yahoo’s front page and watch how they create
    article titles to grab people to click. You might add a video or a related picture or two
    to grab readers interested about what you’ve got to say.
    Just my opinion, it would bring your posts a little livelier.

  • el septiembre 16, 2019 a las 1:10 pm
    Permalink

    Right now it appears like Drupal is the preferred blogging
    platform available right now. (from what I’ve read) Is that what you’re using on your blog?

  • el septiembre 16, 2019 a las 1:15 pm
    Permalink

    Hello it’s me, I am also visiting this site on a regular basis, this web page is really good and the users
    are really sharing nice thoughts.

  • el septiembre 16, 2019 a las 2:03 pm
    Permalink

    Hi there, of course this post is in fact nice and I have
    learned lot of things from it regarding blogging. thanks.

  • el septiembre 16, 2019 a las 2:49 pm
    Permalink

    I’m not sure exactly why but this website is loading very slow
    for me. Is anyone else having this issue or is it a
    issue on my end? I’ll check back later and see if the problem still exists.

  • el septiembre 16, 2019 a las 3:52 pm
    Permalink

    Paragraph writing is also a excitement, if you know then you can write if not
    it is complicated to write.

  • el septiembre 16, 2019 a las 5:18 pm
    Permalink

    Everything is very open with a clear description of the issues.
    It was really informative. Your website is extremely helpful.
    Thank you for sharing!

  • el septiembre 16, 2019 a las 6:19 pm
    Permalink

    I know this web page offers quality dependent articles or reviews and other information, is
    there any other web site which offers these things in quality?

  • el septiembre 16, 2019 a las 7:55 pm
    Permalink

    Hi there! I just wanted to ask if you ever have any issues with
    hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months of hard work due to no
    backup. Do you have any methods to prevent hackers?

  • el septiembre 16, 2019 a las 8:18 pm
    Permalink

    This design is spectacular! You certainly know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful
    job. I really loved what you had to say, and more than that,
    how you presented it. Too cool!

  • el septiembre 16, 2019 a las 9:12 pm
    Permalink

    Spot on with this write-up, I really believe that this site needs a lot more
    attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the info!

  • el septiembre 16, 2019 a las 10:56 pm
    Permalink

    That is very fascinating, You’re a very professional blogger.
    I’ve joined your feed and look forward to in the hunt for extra of your
    fantastic post. Also, I have shared your site in my social networks

  • el septiembre 17, 2019 a las 12:49 am
    Permalink

    Everything is very open with a clear description of the challenges.
    It was really informative. Your site is useful. Thank you for sharing!

  • el septiembre 17, 2019 a las 12:54 am
    Permalink

    Fastidious replies in return of this matter with solid arguments and telling
    all regarding that.

  • el septiembre 17, 2019 a las 1:15 am
    Permalink

    Hey there! Quick question that’s totally off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly?

    My blog looks weird when browsing from my apple iphone.
    I’m trying to find a theme or plugin that might be able to fix this problem.
    If you have any recommendations, please share. Appreciate it!

  • el septiembre 18, 2019 a las 8:47 am
    Permalink

    I think this is among the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article. But want to remark on few general things,
    The site style is perfect, the articles is really
    excellent : D. Good job, cheers

  • el septiembre 18, 2019 a las 10:19 am
    Permalink

    Excellent blog here! Also your web site loads up fast!

    What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my web site loaded up as fast as yours lol

  • el septiembre 18, 2019 a las 10:41 am
    Permalink

    When I originally commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox
    and now every time a comment is added I get four emails with the exact same comment.
    Perhaps there is a means you are able to remove me from that service?
    Thanks!

  • el septiembre 18, 2019 a las 12:49 pm
    Permalink

    Hey there superb blog! Does running a blog such
    as this require a lot of work? I’ve very little expertise in computer programming
    but I had been hoping to start my own blog soon. Anyhow, if you have any ideas or tips for new blog owners please share.

    I know this is off subject but I simply needed
    to ask. Thanks!

  • el septiembre 18, 2019 a las 1:28 pm
    Permalink

    Highly energetic article, I liked that bit. Will there be
    a part 2?

  • el septiembre 18, 2019 a las 2:39 pm
    Permalink

    Hi there, after reading this awesome post i am also glad to share my familiarity here with colleagues.

  • el septiembre 19, 2019 a las 12:15 am
    Permalink

    It’s genuinely very difficult in this busy life to listen news
    on TV, therefore I simply use world wide web for that purpose, and get the most up-to-date information.

  • el septiembre 19, 2019 a las 4:05 am
    Permalink

    It’s actually a nice and useful piece of info. I am
    glad that you shared this useful info with us.
    Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.

  • el septiembre 24, 2019 a las 7:17 pm
    Permalink

    Hello, i think that i noticed you visited my weblog
    so i got here to go back the prefer?.I’m trying to to find things to enhance my web
    site!I assume its adequate to use a few of your ideas!!

  • el septiembre 24, 2019 a las 11:17 pm
    Permalink

    Hi there, I check your blogs on a regular basis. Your story-telling
    style is awesome, keep it up!

  • el septiembre 25, 2019 a las 12:16 am
    Permalink

    I’m really enjoying the design and layout of
    your website. It’s a very easy on the eyes which makes it
    much more pleasant for me to come here and visit more
    often. Did you hire out a developer to create your theme? Outstanding work!

  • el septiembre 25, 2019 a las 3:31 am
    Permalink

    Have you ever considered creating an ebook or guest authoring on other blogs?

    I have a blog based upon on the same topics you discuss and would really like to have you share some
    stories/information. I know my visitors would appreciate your work.

    If you are even remotely interested, feel free to send me an e mail.

  • el septiembre 25, 2019 a las 5:33 am
    Permalink

    Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!

    Appreciate it

  • el septiembre 25, 2019 a las 6:35 am
    Permalink

    I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored material stylish. nonetheless, you command get got an nervousness over that you
    wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly
    very often inside case you shield this increase.

  • el septiembre 25, 2019 a las 10:44 am
    Permalink

    I’ll right away grab your rss as I can’t in finding
    your e-mail subscription link or e-newsletter service.
    Do you have any? Please let me recognize so that I may just subscribe.
    Thanks.

  • el septiembre 25, 2019 a las 12:15 pm
    Permalink

    Incredible points. Sound arguments. Keep up the great spirit.

  • el septiembre 25, 2019 a las 12:54 pm
    Permalink

    Hello colleagues, good piece of writing and nice arguments
    commented here, I am truly enjoying by these.

  • el septiembre 25, 2019 a las 3:08 pm
    Permalink

    What’s Taking place i am new to this, I stumbled upon this I’ve found It
    absolutely helpful and it has aided me out loads.
    I hope to contribute & help other users like its aided me.
    Great job.

  • el septiembre 25, 2019 a las 6:52 pm
    Permalink

    Hi there! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a
    new project in a community in the same niche.
    Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a wonderful job!

  • el septiembre 25, 2019 a las 7:20 pm
    Permalink

    Hi! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.
    Is it very hard to set up your own blog? I’m not very techincal but I
    can figure things out pretty quick. I’m thinking about setting up my own but
    I’m not sure where to start. Do you have any tips or suggestions?
    Thanks

  • el septiembre 25, 2019 a las 7:41 pm
    Permalink

    Fine way of explaining, and good post to get facts regarding my
    presentation subject, which i am going to
    deliver in academy.

  • el septiembre 25, 2019 a las 8:08 pm
    Permalink

    Hello there! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?

    I’m getting tired of WordPress because I’ve had problems with hackers
    and I’m looking at options for another platform.
    I would be fantastic if you could point me in the direction of a good
    platform.

  • el septiembre 25, 2019 a las 11:38 pm
    Permalink

    Hi I am so excited I found your web site, I
    really found you by mistake, while I was researching
    on Bing for something else, Nonetheless I am here now and would just like to say many thanks for a remarkable post and a all round exciting blog (I also
    love the theme/design), I don’t have time to read
    it all at the minute but I have bookmarked it and also included your RSS feeds, so when I have
    time I will be back to read much more, Please do keep up the awesome jo.

  • el septiembre 26, 2019 a las 12:21 am
    Permalink

    We absolutely love your blog and find nearly all of your post’s to be just
    what I’m looking for. Does one offer guest writers to write content for yourself?

    I wouldn’t mind publishing a post or elaborating on a few of the
    subjects you write related to here. Again, awesome weblog!

  • el septiembre 26, 2019 a las 1:57 am
    Permalink

    Howdy! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website?
    I’m getting fed up of WordPress because I’ve
    had problems with hackers and I’m looking at alternatives for another platform.
    I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

  • el septiembre 26, 2019 a las 2:06 am
    Permalink

    Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look of your
    web site is great, as well as the content!

  • el septiembre 26, 2019 a las 2:36 am
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your site.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for
    me to come here and visit more often. Did you hire out
    a developer to create your theme? Great work!

  • el septiembre 28, 2019 a las 6:26 am
    Permalink

    hello there and thank you for your info – I’ve definitely picked up something new from right here.
    I did however expertise a few technical issues using
    this web site, as I experienced to reload the website a lot of
    times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your
    web hosting is OK? Not that I am complaining, but slow loading instances times will very frequently affect
    your placement in google and can damage your quality score if advertising
    and marketing with Adwords. Anyway I am adding this RSS to my email and can look
    out for a lot more of your respective fascinating content.
    Make sure you update this again very soon.

  • el septiembre 28, 2019 a las 7:37 am
    Permalink

    Thanks for some other excellent post. Where else could anybody get that type of information in such an ideal means of
    writing? I have a presentation subsequent week, and I’m on the look for such information.

  • el septiembre 28, 2019 a las 11:05 am
    Permalink

    whoah this weblog is excellent i really like reading your posts.

    Keep up the good work! You already know, lots
    of persons are hunting round for this information, you could aid them greatly.

  • el septiembre 28, 2019 a las 11:48 am
    Permalink

    It’s very simple to find out any topic on net as
    compared to textbooks, as I found this article at this web site.

  • el septiembre 28, 2019 a las 3:51 pm
    Permalink

    Today, while I was at work, my cousin stole my apple ipad and tested to see if it can survive
    a twenty five foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views.
    I know this is completely off topic but I had to share it with
    someone!

  • el septiembre 28, 2019 a las 4:32 pm
    Permalink

    My family all the time say that I am wasting my time here at web, except I know I
    am getting familiarity all the time by reading such good content.

  • el septiembre 28, 2019 a las 5:07 pm
    Permalink

    We stumbled over here coming from a different web page
    and thought I might as well check things out. I like
    what I see so now i’m following you. Look forward to
    looking into your web page for a second time.

  • el octubre 6, 2019 a las 8:20 am
    Permalink

    Im obliged for the blog.Really thank you! Want more.

  • el octubre 7, 2019 a las 8:33 pm
    Permalink

    Enjoyed every bit of your article post.Thanks Again.

  • el octubre 9, 2019 a las 6:38 pm
    Permalink

    Fantastic blog post.Really thank you! Want more.

  • el octubre 10, 2019 a las 7:51 pm
    Permalink

    Thanks for the article post.Really thank you! Much obliged.

  • el octubre 13, 2019 a las 8:39 pm
    Permalink

    Thanks-a-mundo for the article post.Much thanks again. Really Great.

  • el octubre 15, 2019 a las 3:01 am
    Permalink

    Muchos Gracias for your article post.Really looking forward to read more.

  • el octubre 21, 2019 a las 7:35 am
    Permalink

    Say, you got a nice article post.Really looking forward to read more. Keep writing.

  • el octubre 25, 2019 a las 1:53 pm
    Permalink

    I really like and appreciate your article.Really looking forward to read more. Want more.

  • el octubre 26, 2019 a las 12:11 pm
    Permalink

    Enjoyed every bit of your article post.Thanks Again. Really Great.

  • el octubre 27, 2019 a las 11:05 am
    Permalink

    I appreciate you sharing this blog.Really thank you! Want more.

  • el octubre 28, 2019 a las 2:47 am
    Permalink

    Im thankful for the article post. Much obliged.

  • el octubre 29, 2019 a las 3:48 am
    Permalink

    Really enjoyed this article.Really looking forward to read more. Will read on…

  • el octubre 30, 2019 a las 7:11 pm
    Permalink

    I appreciate you sharing this blog article. Keep writing.

  • el noviembre 1, 2019 a las 4:01 am
    Permalink

    Looking forward to reading more. Great article post.Really thank you! Keep writing.

  • el noviembre 1, 2019 a las 7:08 pm
    Permalink

    Hey, thanks for the article post.Really looking forward to read more. Great.

  • el noviembre 2, 2019 a las 5:14 am
    Permalink

    I think this is a real great blog article.Really looking forward to read more. Want more.

  • el noviembre 2, 2019 a las 11:58 am
    Permalink

    Im obliged for the article.Really looking forward to read more. Keep writing.

  • el noviembre 4, 2019 a las 8:18 am
    Permalink

    Very neat article.Really thank you! Cool.

  • el noviembre 6, 2019 a las 5:30 am
    Permalink

    I think this is a real great article.Thanks Again. Really Cool.

  • el noviembre 6, 2019 a las 12:27 pm
    Permalink

    Wonderful work! This is the type of information that should be shared around the internet. Shame on Google for not positioning this post higher! Come on over and visit my web site . Thanks =)

  • el noviembre 6, 2019 a las 6:09 pm
    Permalink

    I cannot thank you enough for the blog.Really looking forward to read more. Cool.

  • el noviembre 8, 2019 a las 5:03 am
    Permalink

    Muchos Gracias for your post.Really looking forward to read more. Fantastic.

  • el noviembre 9, 2019 a las 4:01 am
    Permalink

    Thanks for sharing, this is a fantastic article post.Thanks Again. Will read on…

  • el noviembre 12, 2019 a las 4:53 pm
    Permalink

    Really enjoyed this blog.Really thank you! Really Great.

  • el noviembre 13, 2019 a las 10:03 am
    Permalink

    Very informative article.Really looking forward to read more. Will read on…

  • el noviembre 13, 2019 a las 10:54 am
    Permalink

    Thanks-a-mundo for the blog.Really thank you! Really Great.

  • el noviembre 21, 2019 a las 1:04 am
    Permalink

    Hi! This post couldn’t be written any better!
    Reading this post reminds me of my previous room mate! He always kept chatting
    about this. I will forward this page to him. Pretty sure
    he will have a good read. Thank you for sharing!

  • el noviembre 24, 2019 a las 10:46 am
    Permalink

    Thank you a bunch for sharing this with all people you really realize what you are
    talking approximately! Bookmarked. Please additionally visit my web
    site =). We will have a link exchange contract between us

  • el noviembre 27, 2019 a las 1:09 am
    Permalink

    como funciona lance livre consorcio honda consorcio de carros seminovos volkswagen consorcio de carros banco bradesco consorcio de carros mais barato consorcio carros usados simulador consorcio de carros usados em belo horizonte consorcio de veiculos itau consorcio de carros novos chevrolet consorcio de carros baratos consorcio de carros pelo banco santander.

  • el noviembre 27, 2019 a las 12:30 pm
    Permalink

    consorcio imovel porto seguro tabela consorcio de imoveis caixa economica federal simulador consorcio itau simulacao consorcio imobiliario contemplado itau consorcio imobiliario caixa economica simulacao consorcio imobiliario caixa simulador consorcio de imovel rural bb consorcio imovel porto seguro e bom Consorcio de imoveis consorcio imobiliario santander tabela consorcio de imoveis pelo banco do brasil consorcio de imoveis magazine luiza.

  • el noviembre 28, 2019 a las 12:51 am
    Permalink

    consorcio caminhao contemplado consorcio contemplado de caminhao a venda carta de credito para caminhao usado consorcio para maquinas agricolas consorcio contemplado caminhao curitiba consorcio de caminhao contemplado a venda consorcio de veiculo pesado carta de credito caminhao consorcio de caminhoes no brasil consorcio de caminhao volkswagen consorcio maquinas pesadas carta de credito contemplada veiculos pesados consorcio de caminhoes vw consorcio de veiculo pesado.

  • el noviembre 28, 2019 a las 11:59 pm
    Permalink

    carta de credito de carro de luxo consorcios de carro de luxo carta de credito de veiculos de luxo carta de credito de veiculo de luxo consorcio de carro de luxo consorcio de automovel de luxo carta credito de veiculo de luxo consorcio de veiculo de luxo carta de credito de carro de luxo consorcio de veiculo de luxo cartas de credito de carros de luxo carta de credito de veiculos de luxo consorcio de carro de luxo consorcio de automoveis de luxo consorcio de automovel de luxo carta de credito de automovel de luxo.

  • el noviembre 30, 2019 a las 11:57 pm
    Permalink

    transferencia de consorcio imovel itau consorcio itau imoveis como funciona consorcio imoveis banco do brasil consorcio de imoveis porto seguro reclame aqui consorcio imovel caixa simulacao simulador consorcio imovel caixa economica federal consorcio imovel porto seguro tabela simulacao consorcio imobiliario caixa economica federal consorcio contemplado imovel caixa consorcio imovel porto seguro simulacao consorcio de imoveis santander e bom consorcio imovel banco santander.

  • el diciembre 1, 2019 a las 7:04 am
    Permalink

    consorcio contemplado imovel banco do brasil consorcio para reforma de imovel santander consorcio imoveis porto seguro tabela consorcio imobiliario sicredi consorcio imovel caixa simulacao consorcio de imovel porto seguro e bom consorcio bradesco imoveis tabela consorcio para reforma de imovel bradesco carta de credito imovel contemplada londrina consorcio imobiliario santander tabela consorcio imobiliario contemplado londrina simulador consorcio imovel caixa economica federal.

  • el diciembre 3, 2019 a las 10:49 am
    Permalink

    I am curious to find out what blog platform you have been working with?
    I’m having some small security issues with my latest website and I’d like to find something
    more secure. Do you have any suggestions?

  • el diciembre 5, 2019 a las 2:47 am
    Permalink

    Taiwanese prosecutors on Tuesday charged a former lieutenant colonel and his father with spying for China in the latest allegations of espionage on the island.
    https://www.betting33.com

  • el diciembre 5, 2019 a las 2:47 am
    Permalink

    The younger man, identified by local media as Cheng Chih-wen, helped recruit Taiwanese soldiers “to develop networks to seriously affect national security and damage military discipline”, prosecutors said in a statement.
    https://www.yeah77.com

  • el diciembre 5, 2019 a las 2:48 am
    Permalink

    His father Cheng Chao-ming, who heads a small political party, introduced his son to Chinese agents in Japan in 2009 while he was still in service, prosecutors said.
    https://www.dbk222.com

  • el diciembre 5, 2019 a las 2:49 am
    Permalink

    Taiwan and China have spied on each other since 1949, when nationalist troops fled to the island and set up a separate government after losing a civil war on the mainland to communist forces.
    https://www.zzy29.com

  • el diciembre 5, 2019 a las 2:49 am
    Permalink

    Beijing is deeply suspicious of President Tsai Ing-wen’s traditionally pro-independence Democratic Progressive Party and has cut off official communication with Taipei since she came to power in 2016 over her refusal to accept that the island is part of “one China”.
    https://www.spacasino.net

  • el diciembre 5, 2019 a las 2:49 am
    Permalink

    Pressure is building up again as Taiwan gears up for new elections in January, with Tsai seeking a second term against a challenger who favours warmer ties with China.
    https://www.ccss79.com

  • el diciembre 5, 2019 a las 2:50 am
    Permalink

    The company said they were being probed over sensational claims made by Chinese defector Wang “William” Liqiang that he was recruited by the directors to conduct spy-ops in Hong Kong, Taiwan and Australia.
    https://www.woorigame7.com

  • el diciembre 5, 2019 a las 10:48 am
    Permalink

    Hello to every one, because I am in fact eager of reading this webpage’s post to be updated regularly.
    It includes pleasant information.

  • el diciembre 6, 2019 a las 12:24 am
    Permalink

    There is certainly a lot to know about this topic. I really like all the points
    you have made.

  • el diciembre 6, 2019 a las 5:28 am
    Permalink

    This is a topic that is near to my heart… Take care!

    Exactly where are your contact details though?

  • el diciembre 7, 2019 a las 6:39 am
    Permalink

    I’d like to find out more? I’d like to find out some
    additional information.

  • el diciembre 13, 2019 a las 8:51 pm
    Permalink

    Everything is very open with a clear description of the challenges.
    It was definitely informative. Your site is extremely helpful.
    Many thanks for sharing!

  • el diciembre 16, 2019 a las 11:28 pm
    Permalink

    Great blog right here! Additionally your website so much up very fast!
    What web host are you the use of? Can I
    am getting your affiliate link on your host? I want my web site loaded up as quickly as yours lol

  • el diciembre 20, 2019 a las 4:51 pm
    Permalink

    I truly appreciate this post. I have been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thank you again!

  • el diciembre 20, 2019 a las 5:04 pm
    Permalink

    Dead composed articles , appreciate it for entropy.

  • el diciembre 25, 2019 a las 8:03 am
    Permalink

    i need do is strength

    aa64 levitra is side effects

  • el diciembre 27, 2019 a las 7:46 pm
    Permalink

    You’re so interesting! I do not think I have read through anything like this before.
    So great to discover someone with a few original thoughts on this topic.

    Really.. thanks for starting this up. This web site is something that’s
    needed on the web, someone with a little originality!

  • el diciembre 31, 2019 a las 3:24 am
    Permalink

    Can I simply say what a relief to uncover somebody who genuinely understands what they’re
    talking about on the net. You certainly understand how
    to bring an issue to light and make it important. More and more people ought
    to look at this and understand this side of the story.
    I was surprised you aren’t more popular because you certainly have the gift.

  • el diciembre 31, 2019 a las 8:24 pm
    Permalink

    I get pleasure from, lead to I found just what I was looking for.
    You’ve ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a nice day.
    Bye

  • el enero 1, 2020 a las 5:05 am
    Permalink

    Hi there, I log on to your blog regularly. Your story-telling style is awesome, keep doing what you’re
    doing!

  • el enero 4, 2020 a las 10:29 am
    Permalink

    Incredible story there. What happened after? Take care!

  • el enero 7, 2020 a las 4:11 am
    Permalink

    Hello there! I could have sworn I’ve been to this blog before but after reading through some
    of the post I realized it’s new to me. Anyhow, I’m definitely happy
    I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

  • el enero 14, 2020 a las 7:49 am
    Permalink

    Hi, i think that i saw you visited my website
    thus i came to “return the favor”.I’m trying to find things to enhance
    my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

  • el enero 15, 2020 a las 8:13 am
    Permalink

    Hi there it’s me, I am also visiting this website on a regular basis,
    this web site is truly fastidious and the users are really sharing pleasant thoughts.

  • el enero 15, 2020 a las 11:35 am
    Permalink

    Viagra Cialis Levitra Prezzo Buy Cialis Allergy Amoxicillin Doxycycline Does Keflex Increase Liver Enzymes

  • el enero 16, 2020 a las 11:02 pm
    Permalink

    Hello just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the pictures aren’t loading correctly.

    I’m not sure why but I think its a linking issue.
    I’ve tried it in two different web browsers and both show the same
    results.

  • el enero 18, 2020 a las 1:19 am
    Permalink

    Propecia Buy Adelaide Coumadin And Keflex Kennel Cough And Amoxicillin cialis from canada Kamagra Customer Reviews Ulcers And Keflex

  • el enero 18, 2020 a las 3:45 pm
    Permalink

    Amoxicillin 500mg Diareaah buy generic cialis Mejor Que Viagra secure ordering isotretinoin with free shipping direct Prix Du Clomid Vallee D Aoste

  • el enero 24, 2020 a las 1:36 pm
    Permalink

    Altogether delightfully article . I couldn’t coincide more on the message provided.

    What do you improvise close to my locate ? fabric swatches

  • el enero 26, 2020 a las 11:09 pm
    Permalink

    visite esta página

  • el febrero 3, 2020 a las 2:35 pm
    Permalink

    Como puedes ver, la disfunción eréctil es muy importante tratarla a tiempo y, por suerte, en los tiempos que corren, es muy fácil encontrar remedios para tratarla con eficacia.

  • el febrero 5, 2020 a las 1:45 am
    Permalink

    El envejecimiento natural del hombre, puede provocar la incapacidad o disminucion de su erección normalmente conocida como disfunción erectil. En este caso pueden utilizarse terapias individuales o de pareja con un psicólogo que son de una gran ayuda para superar las posibles barreras que impiden una relación sexual natural, plena y espontánea. Comprar cialis genérico online entrega 24 horas..