¿Por qué es importante contratar un seguro? Polo Garza lo explica

Por: Lights Magazine

El Director de Polo Garza y Asociados  S.C.  para GNP Seguros, el Lic. Polo Garza, cumple 5 años de trayectoria. En esta entrevista nos explicó por qué es importante contratar un seguro y todo lo que necesitas saber sobre su cobertura.

“Mi profesión inició cuando trabajé en una concesionaria de autos y empecé como vendedor. Me gustó mucho la atención a clientes y estuve casi 15 años en la venta de autos, misma que combiné los últimos 7 años siendo agente de seguros de GNP, ahí definí cuál sería mi Plan de Vida. Se me dio la oportunidad de emprender y abrimos un despacho el 9 de septiembre de 2014, Polo Garza y Asociados GNP.

¿Cuál es el seguro que más solicitan?

“El seguro de auto es el más solicitado porque es requisito para transitar en el país. Además, es necesario tener una póliza de auto con cobertura de responsabilidad civil. En segundo lugar se encuentra el seguro de gastos médicos mayores. Las empresas lo ofrecen como prestación pero la suma asegurada se agota rápidamente y en caso de que el asegurado enferme o bien, algún miembro de su familia, ofrecemos una conexión en donde se pueda ampliar la suma asegurada y pueda seguir gozando beneficios.

¿Este seguro atiende enfermedades degenerativas?

Los seguros se compran con salud y se mantienen con dinero. En GNP no hacemos chequeos médicos, pero si una persona tiene diabetes o hipertensión, debe declararlo de buena voluntad. Posteriormente, la compañía evaluará y decidirá si asume o no el riesgo, porque se invalidará el seguro si no se declaró con anterioridad.

¿Es importante tener un seguro de vida cuando ya se tiene un crédito hipotecario?

Hay que tener una póliza de seguro de vida para cada proyecto, incluso recomiendo que tengan un seguro de vida adicional al equivalente del crédito de su casa, todo con el fin de tener liquidez.

Como aseguradora, ¿GNP puede abstenerse de dar algún servicio?

Sí, tiene sus exclusiones. Por ejemplo, si la persona participa en actos delictivos o se mutila para recibir los beneficios, estos no se dan. Hay pólizas especializadas para quienes son pilotos, viajan en aviones privados o participan en deportes extremos; hay alrededor de cinco exclusiones que señalamos claramente.

¿Qué tanto ahorraste el primer semestre del año? Aun no es tarde.
Lee: Ahorra y asesora tu vida

Compártenos algunas experiencias que te hayan dejado mucha satisfacción estos 5 años.

Se están entregando muchos dotes en dólares y pesos. Al preguntarles a los asegurados cómo se sienten, su respuesta siempre es buena, están felices de que sus hijos puedan ir a universidades de prestigio.

¿Qué planes tiene Polo Garza y Asociados, S.C.,  para que las personas contraten su asesoría?

Tenemos una promoción con GNP con la que puedes agendar tu seguro en 3,6,9 y 12 meses sin intereses con tarjeta de crédito. Si no se cuenta con TDC se puede dejar en pagos semestrales con todas las facilidades, lo importante es tener algo a no tener nada.

Si una persona compra una póliza de seguro en Nuevo Laredo, pero se accidenta en el extranjero, ¿qué puede hacer?

Hay una extensión de Línea Azul GNP, y también una póliza de gastos médicos viajeros a nivel internacional también para las escuelas o familias y son bastante accesibles. Con ella se tiene la seguridad de poder ser atendidos en los mejores hospitales de primer nivel.

“Las aportaciones que das al seguro de vida, se recuperan. Una póliza de seguro es un activo a largo plazo, pero es seguro”.

Polo Garza

Polo Garza te espera en Paseo Colón 3554 o en el teléfono (867) 189 8998.
Visita su página web para más información pologarzayasociados.com/

Lights Magazine TV

Una revista para toda la familia. #IluminaTuMente

128 comentarios sobre “¿Por qué es importante contratar un seguro? Polo Garza lo explica

  • el agosto 13, 2019 a las 7:25 am
    Permalink

    I absolutely love your blog and find almost all of your post’s to be exactly what I’m looking for.
    Would you offer guest writers to write content for
    you? I wouldn’t mind writing a post or elaborating on a lot of the subjects
    you write concerning here. Again, awesome blog!

    Respuesta
  • el agosto 13, 2019 a las 9:01 am
    Permalink

    I always spent my half an hour to read this webpage’s posts everyday along with a cup of coffee.

    Respuesta
  • el agosto 13, 2019 a las 11:28 am
    Permalink

    Magnificent beat ! I wish to apprentice at the same time as you
    amend your site, how can i subscribe for a blog web site?
    The account helped me a applicable deal. I have been a little
    bit familiar of this your broadcast offered bright clear idea

    Respuesta
  • el agosto 13, 2019 a las 12:13 pm
    Permalink

    I really like what you guys tend to be up too.
    This kind of clever work and exposure! Keep up the amazing works guys I’ve included you guys to my blogroll.

    Respuesta
  • el agosto 13, 2019 a las 2:52 pm
    Permalink

    I will immediately clutch your rss as I can’t in finding your
    email subscription hyperlink or newsletter service.
    Do you’ve any? Kindly allow me realize so that I may
    subscribe. Thanks.

    Respuesta
  • el agosto 13, 2019 a las 5:16 pm
    Permalink

    Just wish to say your article is as surprising. The clarity to your post is just nice and i can think you are a
    professional in this subject. Well with your permission let me
    to snatch your RSS feed to stay up to date with forthcoming post.
    Thanks one million and please carry on the gratifying work.

    Respuesta
  • el agosto 13, 2019 a las 6:48 pm
    Permalink

    Wow that was odd. I just wrote an really long comment but after I clicked submit my comment didn’t show
    up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyhow, just wanted to say superb blog!

    Respuesta
  • el agosto 18, 2019 a las 1:19 am
    Permalink

    I’ve read a few good stuff here. Definitely value
    bookmarking for revisiting. I wonder how much effort you place
    to create this type of fantastic informative web site.

    Respuesta
  • el agosto 18, 2019 a las 10:19 am
    Permalink

    Generally I do not read article on blogs, however I wish to say that this write-up very
    forced me to take a look at and do it! Your writing style has been surprised me.
    Thanks, very nice post.

    Respuesta
  • el agosto 18, 2019 a las 1:58 pm
    Permalink

    I have been surfing online more than three hours today, but I by
    no means found any fascinating article like yours. It’s pretty price enough for me.

    In my view, if all website owners and bloggers made just right content as you probably did, the web will likely be much more helpful than ever before.

    Respuesta
  • el agosto 18, 2019 a las 2:59 pm
    Permalink

    always i used to read smaller posts that also clear their motive,
    and that is also happening with this article which I
    am reading at this place.

    Respuesta
  • el agosto 18, 2019 a las 3:36 pm
    Permalink

    I’m curious to find out what blog platform you’re working with?
    I’m having some small security problems with
    my latest site and I’d like to find something more safeguarded.
    Do you have any solutions?

    Respuesta
  • el agosto 18, 2019 a las 4:59 pm
    Permalink

    At this time I am going away to do my breakfast,
    afterward having my breakfast coming over again to read other news.

    Respuesta
  • el agosto 18, 2019 a las 5:37 pm
    Permalink

    With havin so much written content do you ever run into any issues of plagorism or
    copyright infringement? My blog has a lot of exclusive content I’ve either written myself or outsourced but
    it appears a lot of it is popping it up all over the web without my agreement.
    Do you know any methods to help stop content from being ripped off?
    I’d really appreciate it.

    Respuesta
  • el agosto 18, 2019 a las 6:35 pm
    Permalink

    If you desire to improve your experience only keep visiting this web
    site and be updated with the newest news posted here.

    Respuesta
  • el agosto 18, 2019 a las 11:26 pm
    Permalink

    Hey there I am so excited I found your web site, I really found you by
    mistake, while I was searching on Askjeeve for something else,
    Nonetheless I am here now and would just like to say thank you
    for a marvelous post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t
    have time to look over it all at the moment but
    I have bookmarked it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be
    back to read more, Please do keep up the great
    work.

    Respuesta
  • el agosto 19, 2019 a las 12:08 am
    Permalink

    I’m not that much of a internet reader to be
    honest but your blogs really nice, keep it up! I’ll
    go ahead and bookmark your website to come back later on. Many
    thanks

    Respuesta
  • el agosto 19, 2019 a las 4:43 am
    Permalink

    Howdy! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains.
    If you know of any please share. Appreciate it!

    Respuesta
  • el octubre 5, 2019 a las 1:53 pm
    Permalink

    “I think this is among the most vital info for me. And i am glad reading your article. But should remark on some general things, The website style is great, the articles is really excellent D. Good job, cheers”

    Respuesta
  • el octubre 9, 2019 a las 8:51 pm
    Permalink

    Im obliged for the article post.Really looking forward to read more. Cool.

    Respuesta
  • el octubre 25, 2019 a las 9:23 pm
    Permalink

    A round of applause for your blog post.Really looking forward to read more. Want more.

    Respuesta
  • el octubre 31, 2019 a las 10:10 am
    Permalink

    Hi there! This blog post couldn’t be written any better!
    Looking through this article reminds me of my previous roommate!
    He constantly kept preaching about this. I most certainly will send this
    information to him. Fairly certain he will have a good read.
    Thank you for sharing!

    Respuesta
  • el noviembre 4, 2019 a las 4:16 pm
    Permalink

    Agree or Disagree? The Palestinians & Israeli Arabs will become
    the majority in Israel. Since they have as many children as?
    Disagree. Israeli Arabs are having more kids on average than secular Israeli Jews, but they’re
    behind religious Israeli Jews. Furthermore,
    Arabic birth rates in Israel are going down, from what I’m told, but the religious
    Jewish ones are staying the same if not increasing. Especially considering that the…
    show more Disagree. Israeli Arabs are having more kids on average than secular Israeli Jews, but they’re behind religious Israeli Jews.
    Furthermore, Arabic birth rates in Israel are going down, from what I’m told, but the religious
    Jewish ones are staying the same if not increasing. Especially considering that the
    secular and the religious are combined, I don’t see the Palestinians
    becoming the majority anytime soon.

    Respuesta
  • el noviembre 4, 2019 a las 4:56 pm
    Permalink

    Do you believe in love at first sight? Can’t
    say I do. Though I suppose a standard for that specific term would be required to precisely answer this ambiguous question.

    Respuesta
  • el noviembre 4, 2019 a las 6:26 pm
    Permalink

    What safety precaution in the event you take when hunting from
    a boat? It could be alot simpler on everyone if you just stayed
    house and shot yourself. In other words, you don’t
    do it.

    Respuesta
  • el noviembre 4, 2019 a las 7:08 pm
    Permalink

    Can Yahoo please get this threat of violence and false accusation off Yahoo Answers…?
    It’s been reported by 4 people, but it remains posted…
    https://answers.yahoo.com/question/index… He doesn’t
    actually accuse you of anything, and he certainly doesn’t threaten anyone.
    He asks you if YOU intend violence, but he doesn’t
    ACCUSE you of it.

    Respuesta
  • el noviembre 6, 2019 a las 10:45 am
    Permalink

    I would like to have my wife use my Computer
    with her personal email account. same PC 2 different users.?
    Create a separate user on her behalf: Start -> Settings
    -> Users -> New consumer. Then log yourself out.
    Click on the [v] button next to SHUTDOWN to obtain a set of
    options, and choose Logout. At this point she can log in by clicking her
    name.

    Respuesta
  • el noviembre 16, 2019 a las 9:21 am
    Permalink

    Hi there, after reading this amazing piece of writing i am as well happy to share my familiarity here with colleagues.

    Respuesta
  • el noviembre 21, 2019 a las 12:40 am
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you, However I am experiencing issues with your
    RSS. I don’t understand the reason why I can’t join it.
    Is there anybody getting similar RSS problems?
    Anyone who knows the solution will you kindly respond?
    Thanks!!

    Respuesta
  • el noviembre 21, 2019 a las 2:29 pm
    Permalink

    How to save up for a video gaming pc at age group 13?
    Thanks.? 13? Ahhh, the age of independence and ambition despite what your
    nagging pressing dad might say. Should you have any playthings or stuff its not necessary
    anymore, try selling them. When you get yourself
    a new telephone for Christmas or whatever sell you old one.
    (Or better yet, sell the brand new one 😉 ) You could also go out to the fantastic…
    show more Don’t spend money on other things

    Respuesta
  • el noviembre 24, 2019 a las 7:14 am
    Permalink

    Great site you have here but I was curious if you knew of any user discussion forums that cover
    the same topics talked about here? I’d really like to be a part of group where I
    can get responses from other knowledgeable individuals that share the same interest.
    If you have any recommendations, please let me know. Thanks
    a lot!

    Respuesta
  • el noviembre 26, 2019 a las 3:31 pm
    Permalink

    Aw, this was an incredibly good post. Taking a few
    minutes and actual effort to generate a really good article… but what can I
    say… I procrastinate a whole lot and don’t seem to get
    nearly anything done.

    Respuesta
  • el noviembre 26, 2019 a las 10:45 pm
    Permalink

    I’m 18 and haven’t had employment yet?
    Keep searching online for the supermarket careers, a vacancy could come up.
    In the meantime try voluntary just work at a charity store, this is encounter with business and
    folks that Employers like.

    Respuesta
  • el noviembre 27, 2019 a las 1:02 am
    Permalink

    consorcio veiculos caixa federal tabela de consorcio de carros bradesco preco de consorcio de carros chevrolet consorcio sicoob veiculos simulacao consorcio de carros fiat consorcio itau carros como funciona consorcio contemplado itau veiculos telefone consorcio chevrolet onix 2014 consorcio de carros semi novos volkswagen consorcio de veiculos rodobens.

    Respuesta
  • el noviembre 27, 2019 a las 12:23 pm
    Permalink

    consorcio itau simulador motos consorcio imobiliario caixa economica simulador consorcio contemplado imovel caixa consorcio imobiliario contemplado itau como funciona o consorcio de imoveis do banco do brasil consorcio de imoveis caixa tabela consorcio de imoveis contemplados bradesco consorcio de imoveis porto seguro e confiavel caixa economica consorcio imoveis simulador consorcio imobiliario contemplado banco do brasil consorcio imobiliario bb vale a pena consorcio de imoveis magazine luiza.

    Respuesta
  • el noviembre 27, 2019 a las 6:34 pm
    Permalink

    Stop over in Thailand. Do I need vaccinations? I’m returning from Brussels to
    Australia quickly.. my end over is 3 hours in Thailand..
    do I have to obtain vaccinations? Flu and if aged plenty of pneumonia and shingles.
    What else had been you expecting, parvo?

    Respuesta
  • el noviembre 28, 2019 a las 12:44 am
    Permalink

    consorcio contemplado caminhao venda consorcio contemplado de caminhao a venda consorcio caminhao consorcio para maquinas e equipamentos carta de credito contemplada veiculos pesados consorcio de caminhao consorcio veiculos pesados carta de credito caminhao consorcio contemplado de caminhao a venda consorcio de caminhao volkswagen consorcio de maquinas agricolas usadas carta de credito contemplada veiculos pesados cartas de credito contempladas bradesco para caminhoes consorcio maquinas case.

    Respuesta
  • el noviembre 28, 2019 a las 5:29 am
    Permalink

    Greetings! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form?
    I’m using the same blog platform as yours and I’m having
    difficulty finding one? Thanks a lot!

    Respuesta
  • el noviembre 28, 2019 a las 7:07 am
    Permalink

    Should i inform her Content Birthday? You should wish people “Happy Birthday” regardless of whether you are close with them or not!

    Respuesta
  • el noviembre 28, 2019 a las 4:43 pm
    Permalink

    Why are christians therefore delicate and icky? Accurate Christians are also not really perfect.

    Respuesta
  • el noviembre 28, 2019 a las 10:56 pm
    Permalink

    Could my foot be broken/fractured? its probably just bruised there are lots of bones in the foot and the Bruising creates swelling and the swelling fills joints
    with fluids and exaggerates pain in movement any one with a sprained ankle will tell you
    broken bones are more painful and almost impossible to move with at all You need to see your
    doctor and have them check if its fractured.

    Respuesta
  • el noviembre 28, 2019 a las 11:52 pm
    Permalink

    cartas credito de carros de luxo carta de credito de veiculos de luxo cartas credito de carros de luxo cartas credito de carro de luxo carta credito de automoveis de luxo carta credito de veiculos de luxo carta credito de automovel de luxo consorcio de carros de luxo consorcios de carros de luxo carta credito de carro de luxo consorcio de veiculo de luxo consorcio de carro de luxo consorcio de automoveis de luxo carta de credito de carros de luxo carta de credito de automovel de luxo cartas credito de carro de luxo.

    Respuesta
  • el noviembre 29, 2019 a las 4:16 pm
    Permalink

    Shadow continues to be denying incest in the historic world.
    Which are the information? That the higher you went UP in culture the MORE it had been practiced.
    Egyptian pharoahs marrying their sister. Abraham marrying his sister — and admitting it — and the Bible stating it.

    https://www.ancient-origins.net/news-gen… Anonymous is correct, incest was
    common. Occasionally incestous offspring weren’t messed up either, though ultimately most were in illness after centuries
    of inbreeding.

    Respuesta
  • el noviembre 30, 2019 a las 11:51 pm
    Permalink

    consorcio de imoveis bb consorcio de imovel pela caixa economica federal consorcio imoveis porto seguro tabela consorcio imobiliario contemplado banco do brasil consorcio imoveis porto seguro consorcio imoveis rodobens contemplados consorcio imobiliario bradesco para construcao consorcio imobiliario santander e bom caixa economica consorcio imoveis simulador consorcio imovel porto seguro atendimento ao cliente consorcio de imoveis porto seguro consorcio imovel bradesco reclame aqui.

    Respuesta
  • el diciembre 1, 2019 a las 6:58 am
    Permalink

    consorcio sicredi imoveis reclame aqui simulador de consorcio imobiliario caixa economica consorcio imobiliario contemplado consorcio porto seguro imoveis login consorcio imobiliario bb vale a pena consorcio de imovel porto seguro e bom consorcio de imovel itau consorcio imobiliario magazine luiza reclame aqui consorcio de imovel santander consorcio imovel itau simulacao consorcio imobiliario itau como funciona consorcio sicredi imoveis simulador.

    Respuesta
  • el diciembre 1, 2019 a las 9:46 pm
    Permalink

    Aw, this was an extremely nice post. Taking a few minutes and actual effort to produce a very good article… but what
    can I say… I procrastinate a lot and never seem to get nearly anything done.

    Respuesta
  • el diciembre 3, 2019 a las 4:27 pm
    Permalink

    hello there and thank you for your information – I’ve certainly picked up something
    new from right here. I did however expertise several technical points using this website, as I experienced to reload the website many times previous to I could get it to load correctly.
    I had been wondering if your web host is OK? Not that
    I’m complaining, but slow loading instances times will very
    frequently affect your placement in google and can damage
    your high-quality score if ads and marketing with Adwords.
    Well I’m adding this RSS to my email and could look out
    for a lot more of your respective interesting
    content. Make sure you update this again very soon.

    Respuesta
  • el diciembre 4, 2019 a las 2:00 pm
    Permalink

    Which campsites in England will allow me (16 year previous) and my 17
    year older bf to camp.. apart from crazy camping in Scotland?
    Zero YOU AREN’T CLASSED AS ADULTS SO WILL
    REQUIRE AN ADULT TO COME ALONG WITH YOU ~~F.F.S.!

    And molehill man is incorrect all land belongs for some body in the united kingdom
    and will get you directly into deep deep difficulty if your
    captured on their property or home. There are no such areas where you cn conceal as
    claimed.

    Respuesta
  • el diciembre 6, 2019 a las 8:45 am
    Permalink

    Thanks for the good writeup. It in fact was once a entertainment
    account it. Glance complicated to more added agreeable from you!
    However, how can we keep up a correspondence?

    Respuesta
  • el diciembre 6, 2019 a las 9:47 am
    Permalink

    Was i speaking with an angel on the Ouija table? if you think its fake, then dont solution and explain. This is truly unexplained.
    I fulfilled someone called kelly, but at first it had been zozo but kept likely to goodbye.
    i asked who was simply acquiring it to goodbye and
    it answered kelly. Kelly why are you taking it to goodbye.
    he answered evil. Kelly where are you?, he answered… show
    more Well since a Ouija Board can only place you in touch with demonic resources you may technically say that you will be talking to a fallen angel a (demonic Resources)……………….
    Nevertheless, you must always remember that
    all demonic sources had all their angelic powers
    stripped aside once they attacked heaven with Satan as their innovator……….
    So today all a fallen angels offers is a new discovered paranormal powers that put
    them on the same level as human being with the exception that 95% of humanity will not know how to utilizes their paranormal powers….
    Which Is why they are often defeated by demonic sources………………….
    Also all demonic source are very happy with
    humanity insufficient understanding of their paranormal gifts………….
    Also that’s the reason demonic sources takes advantage of humanity so often……………………….
    You also need to understand that demonic sources are excellent liars plus they can fool the human being mind quickly……………
    For they have already been around actually before this
    earth and humanity was made by God……..

    Respuesta
  • el diciembre 6, 2019 a las 6:02 pm
    Permalink

    My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the costs. But he’s tryiong none the less.
    I’ve been using Movable-type on several websites for about a
    year and am anxious about switching to another platform. I have heard fantastic things about blogengine.net.
    Is there a way I can transfer all my wordpress content into it?
    Any kind of help would be greatly appreciated!

    Respuesta
  • el diciembre 9, 2019 a las 2:41 am
    Permalink

    Hey there, You’ve performed an incredible job. I will certainly digg it and in my view suggest to my friends.I’m confident they will be benefited from this website.

    Respuesta
  • el diciembre 9, 2019 a las 2:48 am
    Permalink

    I really like this website, and hope you will write more ,thanks a lot for your

    Respuesta
  • el diciembre 13, 2019 a las 3:20 am
    Permalink

    What’s up, yeah this article is actually good and I have learned lot of things from it concerning blogging.

    thanks.

    Respuesta