Dark Personality

Las personalidades oscuras más estudiadas en la psicología son los narcisistas, maquiavélicos y psicópatas; todos buscan el placer propio. Si en algún momento descubres que estás tratando con alguna de estas personalidades, evita dar información tuya, pues por insignificante que parezca puede ser usada en tu contra.

Los narcisistas te enamoran, los psicópatas te lastiman y los maquiavélicos te dan el paso para después aplastarte. La combinación de estas tres personalidades es motivo de continuo estudio ya que, según un estudio realizado por la Universidad de Berna en Suiza, se desarrollan más rápidamente en el ámbito profesional.
Narcisistas
Tienen excesivo amor propio, sentimientos de superioridad y buscan la atención y aprobación inmediata de los demás. Los narcisistas nos dan una buena impresión porque son carismáticos y encantadores. Prestan mucha atención a su apariencia, como el estar perfectamente peinados, rasurados o traer un maquillaje impecable. Generalmente, aun siendo encantadores terminan siendo irritantes, porque no aprenden de sus errores y se sienten “sabelotodo”. Se creen merecedores de todo y que merecen siempre reconocimiento, así que cuando algo no sale como lo planearon se frustran rápidamente y se enojan. Esto es contradictorio porque en realidad tienen baja autoestima. No son nada sin tu reconocimiento, pero tienden a descalificar a los demás si no están a “su altura”. Si vas a ser su médico de confianza, su amigo o a relacionarte con ellos, tienes que ser el mejor, ya que tienden a menospreciar a los que los rodean.

Un ejemplo del charming del narcisista, es que después de una entrevista de trabajo suelen obtener el puesto, aunque no duran lo suficiente por su falta de comunicación y habilidad para ser líderes del equipo. Tampoco saben perder o sentir dolor, por lo que continuamente están buscando situaciones donde sientan euforia que muchas veces termina reflejada en alguna adicción.


Maquiavélicos

Su nombre viene del autor Nicolás Maquiavelo, quien en su libro “El Príncipe” da las instrucciones de cómo manipular a los demás y sobresalir en el mundo. Los psicólogos describen a los maquiavélicos como los más peligrosos, porque para conseguir lo que desean planean, se llenan de paciencia y van administrando sus recursos; por lo que la inteligencia es fundamental para ellos. Se describen como individuos sumamente inteligentes, pero si son impulsivos no lograrán su objetivo. Son capaces de esconder su cinismo. Al tener metas grandes, las fijan a largo plazo pues es un precio que ellos saben “hay que pagar”. Si lastiman a alguien en el camino lo ven como parte del proceso y no sienten remordimiento. También los puedes reconocer por cómo son con los demás cuando no tienen nada que perder.S
Psicópatas
Son descritos como impulsivos y carentes de remordimiento; además de presentar un comportamiento errático y antisocial. Fácilmente atacarían a los demás, son fríos y calculadores por lo que no suelen sentir miedo por las consecuencias de sus actos. No todos son como los malos de las películas, porque hay psicópatas que tienen una familia y trabajo estable, pero buscan adrenalina y tienen adicciones, y participan en situaciones riesgosas. Lo que los diferencia de los sociópatas es que pueden actuar amablemente y ser encantadores, aprovechándose de la manipulación de una manera positiva para lograr lo que quieren.S
¿Los podemos ayudar?
Es casi una misión imposible. El narcisista difícilmente pedirá ayuda; un maquiavélico verá a quién trate de ayudarlo como alguien inferior y que no podrá aportarle algo mejor y el psicópata lo más que podría hacer es no usar métodos tan destructivos. Pero al hablar con alguno de ellos, no todos tienen una “máscara de terror”. Hay que ser empáticos y hasta invitarlos a meditar un poco, “Aunque sólo Dios sabrá cómo sería tener a un psicópata sentado meditando”, afirma Daniel Jones, profesor de la Universidad de El Paso, Texas.

Datos:
E

Narcisismo viene de Narciso, el ser mitológico que se enamoró de su propia imagen reflejada en el agua.

Maquiavélico: “El fin justifica los medios”.

Estas tres personalidades son conocidas como la “tríada oscura”, que en 2002 fue llamada así por los psicólogos de la Columbia University en Estados Unidos, Delroy Paulhaus y Kevin Williams.

Lights Magazine TV

Una revista para toda la familia. #IluminaTuMente

61 comentarios sobre “Dark Personality

  • el mayo 2, 2019 a las 6:01 pm
    Permalink

    Pretty great post. I just stumbled upon your weblog and wanted to mention that I have truly enjoyed surfing around your weblog posts.
    After all I will be subscribing to your rss feed and I’m hoping you write again soon!

    Respuesta
  • el mayo 9, 2019 a las 5:47 am
    Permalink

    Hi! I could have sworn I’ve been to this site before but after browsing through some
    of the post I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely
    delighted I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

    Respuesta
  • el mayo 14, 2019 a las 6:16 am
    Permalink

    This post is really a good one it assists new internet visitors, who are wishing for blogging.

    Respuesta
  • el mayo 18, 2019 a las 4:38 am
    Permalink

    Needed to post you this bit of note to be able to give thanks the moment again just for the beautiful strategies you’ve documented on this page. This has been seriously open-handed with people like you giving freely what a lot of folks would’ve distributed as an e-book to help make some dough on their own, most importantly considering the fact that you could have tried it in the event you wanted. These secrets also served as the great way to understand that someone else have a similar zeal really like my own to grasp very much more regarding this matter. I am sure there are millions of more fun times ahead for individuals who scan your blog.

    Respuesta
  • el junio 12, 2019 a las 10:51 am
    Permalink

    Thanks for your personal marvelous posting! I certainly enjoyed reading
    it, you might be a great author.I will remember to
    bookmark your blog and may come back later on. I want
    to encourage one to continue your great job, have a nice morning!

    Respuesta
  • el junio 15, 2019 a las 12:56 am
    Permalink

    Hi there, the whole thing is going fine here and ofcourse every
    one is sharing information, that’s truly excellent, keep up writing.

    Respuesta
  • el junio 28, 2019 a las 10:09 pm
    Permalink

    Hey this is kind of of off topic but I was wanting
    to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.

    I’m starting a blog soon but have no coding
    expertise so I wanted to get guidance from someone with experience.
    Any help would be enormously appreciated!

    Respuesta
  • el julio 21, 2019 a las 7:21 am
    Permalink

    Sweet blog! I found it while searching on Yahoo News.
    Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!
    Thank you

    Respuesta
  • el julio 24, 2019 a las 6:49 pm
    Permalink

    I’ve been exploring for a little for any high quality articles or weblog posts
    on this kind of area . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this site.
    Studying this information So i am happy to express that I
    have an incredibly good uncanny feeling I discovered exactly what I needed.
    I such a lot definitely will make sure to don?t overlook this site and provides it a glance regularly.
    natalielise pof

    Respuesta
  • el agosto 19, 2019 a las 6:34 am
    Permalink

    What’s up, all the time i used to check web site posts here early in the morning,
    since i love to find out more and more.

    Respuesta
  • el agosto 23, 2019 a las 7:08 pm
    Permalink

    Wow, this paragraph is pleasant, my younger sister is analyzing such
    things, thus I am going to convey her.

    Respuesta
  • el agosto 24, 2019 a las 2:33 pm
    Permalink

    I have been exploring for a little bit for any high quality articles or weblog posts in this kind of house .
    Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website.
    Reading this information So i’m glad to exhibit that I’ve a
    very excellent uncanny feeling I found out exactly what I needed.
    I most definitely will make certain to don?t omit this web site and provides
    it a glance regularly.

    Respuesta
  • el septiembre 2, 2019 a las 4:05 am
    Permalink

    Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look of your website is great, as well as the content!

    Respuesta
  • el septiembre 16, 2019 a las 1:25 pm
    Permalink

    What’s up colleagues, its wonderful paragraph about tutoringand fully defined, keep
    it up all the time.

    Respuesta
  • el septiembre 16, 2019 a las 10:23 pm
    Permalink

    My family members every time say that I am wasting my time here at
    net, however I know I am getting familiarity daily by reading
    thes pleasant articles.

    Respuesta
  • el septiembre 25, 2019 a las 2:05 pm
    Permalink

    Hello very nice blog!! Man .. Beautiful .. Amazing ..

    I’ll bookmark your site and take the feeds also? I’m glad to
    find numerous useful info right here in the publish, we’d like work out more techniques
    on this regard, thanks for sharing. . . . . .

    Respuesta
  • el octubre 5, 2019 a las 2:01 pm
    Permalink

    556274 357581Merely a smiling visitor here to share the really like (:, btw outstanding design . “Audacity, a lot more audacity and always audacity.” by Georges Jacques Danton. 119312

    Respuesta
  • el octubre 8, 2019 a las 7:29 pm
    Permalink

    Hi! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on.
    Any tips?

    Respuesta
  • el octubre 12, 2019 a las 8:02 am
    Permalink

    Oh my goodness! Awesome article dude! Thanks, However I am experiencing problems with
    your RSS. I don’t understand why I cannot join it. Is
    there anyone else having the same RSS problems? Anybody who knows the
    answer will you kindly respond? Thanks!!

    Respuesta
  • el octubre 17, 2019 a las 1:01 pm
    Permalink

    You really make it seem really easy together with your presentation however I in finding this topic to be actually one thing that I feel I might never understand. It seems too complex and extremely huge for me. I’m having a look forward to your subsequent post, I will attempt to get the hang of it!

    Respuesta
  • el octubre 25, 2019 a las 3:44 am
    Permalink

    Thank you for every other informative website.

    The place else may just I am getting that kind
    of info written in such an ideal approach? I’ve a mission that I’m just now operating on, and I’ve been on the glance out for such info.

    Respuesta
  • el noviembre 9, 2019 a las 4:11 am
    Permalink

    When I initially commented I seem to have clicked
    on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now
    each time a comment is added I get 4 emails with the same comment.
    Perhaps there is an easy method you can remove me from that service?
    Thanks a lot!

    Respuesta
  • el noviembre 15, 2019 a las 11:25 pm
    Permalink

    It’s difficult to find knowledgeable people in this particular subject, however, you seem like you know what you’re talking about!
    Thanks

    Respuesta
  • el noviembre 17, 2019 a las 12:05 am
    Permalink

    Greetings! Very useful advice in this particular article!
    It is the little changes which will make the most important changes.

    Thanks for sharing!

    Respuesta
  • el noviembre 20, 2019 a las 2:51 am
    Permalink

    Howdy, I do think your blog may be having internet browser compatibility
    issues. When I take a look at your site in Safari,
    it looks fine however, if opening in IE, it’s got some overlapping issues.
    I simply wanted to provide you with a quick heads up!

    Besides that, fantastic blog!

    Respuesta
  • el noviembre 20, 2019 a las 11:03 am
    Permalink

    I am curious to find out what blog platform you have been using?

    I’m experiencing some small security problems with my latest website and
    I’d like to find something more safe. Do you have any solutions?

    Respuesta
  • el noviembre 21, 2019 a las 7:40 am
    Permalink

    Wonderful post but I was wondering if you could write a litte more on this subject?
    I’d be very thankful if you could elaborate a little bit
    further. Cheers!

    Respuesta
  • el noviembre 23, 2019 a las 1:38 pm
    Permalink

    Wow that was strange. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment
    didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over
    again. Anyhow, just wanted to say excellent blog!

    Respuesta
  • el noviembre 24, 2019 a las 5:29 am
    Permalink

    Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The overall look of your site is magnificent, let alone the content!

    Respuesta
  • el noviembre 26, 2019 a las 11:05 pm
    Permalink

    como funciona o consorcio de carros sicoob consorcio de carros bradesco consorcio de veiculos caixa simulador consorcio de carros semi novos honda como funciona consorcio de carros volkswagen consorcio de carros semi novos caixa Consorcio de veiculos consorcio de veiculos caixa simulador consorcio bradesco carros semi novos consorcio de carros sicoob.

    Respuesta
  • el noviembre 27, 2019 a las 10:24 am
    Permalink

    Consorcio imobiliario consorcio imobiliario magazine luiza reclame aqui carta de credito imovel contemplada londrina consorcio imovel bradesco vale a pena consorcio imovel contemplado bh simulador consorcio imobiliario caixa economica federal consorcio imovel porto seguro consorcio imobiliario caixa economica simulador consorcio itau imoveis vale a pena consorcio porto seguro imoveis login como funciona o consorcio de imoveis do banco do brasil consorcio de imovel banco do brasil.

    Respuesta
  • el noviembre 27, 2019 a las 10:49 pm
    Permalink

    carta de credito para maquinas consorcio de onibus consorcio contemplado de maquinas agricolas carta de credito para comprar caminhao carta de credito contemplada para caminhao cartas de credito contempladas bradesco para caminhoes consorcio de veiculo pesado consorcio contemplado caminhoes consorcio de caminhoes no brasil consorcio caminhao usado contemplado carta de credito contemplada para caminhoes a venda consorcio de onibus rodoviario consorcio de caminhoes iveco consorcio de caminhoes banco do brasil.

    Respuesta
  • el noviembre 28, 2019 a las 9:50 pm
    Permalink

    consorcio de automoveis de luxo carta de credito de carros de luxo carta credito de veiculos de luxo carta credito de carros de luxo cartas credito de carro de luxo consorcios de carro de luxo carta de credito de automoveis de luxo cartas de credito de carro de luxo consorcio de veiculos de luxo carta credito de automoveis de luxo carta credito de carros de luxo consorcio de automoveis de luxo consorcios de carro de luxo consorcio de automovel de luxo consorcio de automoveis de luxo cartas de credito de carro de luxo.

    Respuesta
  • el noviembre 30, 2019 a las 10:00 pm
    Permalink

    transferencia de consorcio imovel itau consorcio imobiliario porto seguro login caixa economica consorcio imoveis simulador consorcio imobiliario bb simulacao como funciona consorcio de imovel banco do brasil consorcio imoveis rodobens contemplados consorcio bb imovel simulacao consorcio imobiliario porto seguro login consorcio banco do brasil imoveis tabela consorcio contemplado caixa imoveis consorcio de imoveis pelo banco do brasil simulador consorcio imobiliario caixa economica federal.

    Respuesta
  • el diciembre 1, 2019 a las 5:06 am
    Permalink

    consorcio bb imovel simulacao consorcio imovel porto seguro e bom consorcio de imovel caixa simulacao consorcio de imoveis bradesco reclame aqui tabela de precos consorcio imobiliario porto seguro consorcio de imoveis caixa simulacao consorcio de imovel simulacao consorcio itau imoveis como funciona consorcio itau imoveis vale a pena consorcio imobiliario magazine luiza e bom tabela de precos consorcio imobiliario porto seguro consorcio de imoveis magazine luiza.

    Respuesta
  • el diciembre 4, 2019 a las 3:36 pm
    Permalink

    For hottest news you have to pay a visit world-wide-web and on internet I found this web site as a most
    excellent site for newest updates.

    Respuesta
  • el diciembre 9, 2019 a las 5:22 pm
    Permalink

    Thankfulness to my father who informed me regarding this website, this webpage is really remarkable.

    Respuesta
  • el diciembre 12, 2019 a las 2:30 am
    Permalink

    I don’t even understand how I stopped up right here,
    however I thought this submit was great. I
    do not know who you’re but definitely you’re going to a famous blogger
    for those who aren’t already. Cheers!

    Respuesta
  • el diciembre 12, 2019 a las 1:10 pm
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your
    site. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me
    to come here and visit more often. Did you hire out
    a designer to create your theme? Outstanding work!

    Respuesta
  • el diciembre 13, 2019 a las 7:17 pm
    Permalink

    Hi there to every body, it’s my first pay a visit of this webpage; this web site contains awesome and really fine material for readers.

    Respuesta