Detox my Mind

Por: Lights Magazine

¿Alguna vez te has preguntado por qué estamos tan faltos de energía?

Queremos hacer muchas tareas para estar activos en el mundo en que el que nos desenvolvemos, pues cada vez es más competitivo; pero es al mismo tiempo es muy cansado pensar en todo lo que hay que lograr.

Muchas veces hay tareas que llevan hasta dos días para terminarse. Sin embargo, hay quienes quieren aprovechar al máximo el tiempo y terminarlas en cuatro horas. Lógicamente después de cumplirlas se sienten cansados y ya no hacen lo demás pendiente, por lo que posponen hasta nuevo aviso. ¿Eres así?


La energía que necesitas

Hay tres tipos de energía que todos, sin distinción, necesitamos. Cuando hace falta alguna, se afectan las demás. Estas son la energía física, mental y emocional.

Energía física. Tanto hombres como mujeres desean ir al gimnasio, pero el sólo hecho de pensarlo les hace sentir cansados. Lo contradictorio de esto es que entre más tiempo pasen sin activar los músculos estando todo el día en el escritorio, menos energía tendrán. Ya lo sabes, así que  empieza a estirar tus piernas y brazos para tener ganas de seguir moviéndote.

La falta de energía física también se da por la falta de un desayuno apropiado. No se trata de un “desayuno de campeones”: pan dulce, chocolate Abuelita, omelette y tortillas; sino de uno que consista en frutas con yogurth, té verde y una barra de granola como snack. Por supuesto que no dormir correctamente hará que aumente el consumo de carbohidratos por la tarde, lo que también resulta contrario a lo que se necesita.

Energía mental. Las vacaciones de verano están a la vuelta de la esquina. Si ya batallas para concentrarte, no recuerdas el nombre de tu cliente y tardas en recordar el nombre de tus compañeros de trabajo, necesitas hacer un détox mental. ¿Qué? Sí. Recuerda cómo le hacían nuestros papás o abuelos, incluso algunos de nosotros hace 10 ó 15 años. Solíamos tener paciencia cuando visitábamos a alguien o esperábamos en cierto horario una respuesta de trabajo sin estar pegados al celular.

Está comprobado que estar al pendiente de las noticias y lo que hacen los demás en las redes sociales, solo logra abrumar con más actividades por hacer. Para pensar con claridad y tener un panorama más amplio, consume vitamina B12 o acude con tu doctor para obtener una receta y la puedas inyectar. La falta de esta vitamina también provoca anemia.

Energía emocional. En ocasiones nos llegamos a sentir con mucha energía para hacer cosas y no desaprovechar ni un minuto del día. A esto los médicos le llaman ¨estar muy estimulado¨. Un ejemplo es cuando no quieres dejar ni 15 minutos del día para ver redes sociales, leer o ver tele. También ¨ojo¨ con las personas de las que nos rodeamos, pues afectan nuestra energía. Desde quien no te acepta un cumplido, hasta tu amigo que dice que va a la carnita, si tú invitas las cheves.

Lights Magazine TV

Una revista para toda la familia. #IluminaTuMente

50 comentarios sobre “Detox my Mind

  • el mayo 8, 2019 a las 4:02 pm
    Permalink

    Hi, i read your blog occasionally and i own a similar one
    and i was just curious if you get a lot of spam remarks?
    If so how do you reduce it, any plugin or anything you can suggest?

    I get so much lately it’s driving me insane so any assistance is very much appreciated.

    Respuesta
  • el mayo 9, 2019 a las 2:23 pm
    Permalink

    Hello! I could have sworn I’ve been to this site before but
    after going through some of the articles I realized it’s new to me.
    Regardless, I’m certainly pleased I stumbled
    upon it and I’ll be book-marking it and checking back often!

    Respuesta
  • el mayo 10, 2019 a las 5:14 am
    Permalink

    I blog often and I genuinely thank you for your information. This article has
    truly peaked my interest. I am going to bookmark your website and keep checking for new details about once per week.
    I opted in for your Feed too.

    Respuesta
  • el mayo 11, 2019 a las 2:41 pm
    Permalink

    Hi there, I found your site by way of Google whilst searching for a comparable subject, your site came up, it looks great.
    I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

    Hi there, just become alert to your weblog thru Google,
    and found that it’s truly informative. I am gonna watch out for brussels.
    I’ll be grateful for those who continue this in future.
    Lots of other folks can be benefited from your writing. Cheers!

    Respuesta
  • el mayo 12, 2019 a las 6:15 am
    Permalink

    Thanks for sharing your thoughts on g. Regards

    Respuesta
  • el mayo 29, 2019 a las 6:07 am
    Permalink

    Magnificent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just
    extremely fantastic. I really like what you have acquired here, certainly like what you are saying and
    the way in which you say it. You make it entertaining and you still
    care for to keep it sensible. I cant wait to read far
    more from you. This is actually a tremendous site.

    Respuesta
  • el mayo 29, 2019 a las 8:24 pm
    Permalink

    Hello there, I do think your blog may be having web
    browser compatibility problems. Whenever I take a look at your website in Safari, it looks fine however, if opening
    in IE, it has some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a
    quick heads up! Besides that, great website!

    Respuesta
  • el junio 2, 2019 a las 3:25 pm
    Permalink

    Hi my loved one! I wish to say that this article is amazing, nice written and include almost all
    vital infos. I’d like to look extra posts like this .

    Respuesta
  • el junio 2, 2019 a las 7:29 pm
    Permalink

    This is a good tip especially to those fresh to the blogosphere.
    Simple but very precise information… Thank you
    for sharing this one. A must read article!

    Respuesta
  • el junio 4, 2019 a las 2:21 pm
    Permalink

    My spouse and I stumbled over here by a different web address and thought I might as well check
    things out. I like what I see so now i’m following you.
    Look forward to looking into your web page again.

    Respuesta
  • el junio 7, 2019 a las 8:27 am
    Permalink

    This design is wicked! You certainly know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog
    (well, almost…HaHa!) Wonderful job. I really loved what you had
    to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

    Respuesta
  • el julio 24, 2019 a las 5:23 pm
    Permalink

    I enjoy what you guys tend to be up too. This type of clever work and
    exposure! Keep up the wonderful works guys I’ve
    included you guys to my blogroll. natalielise pof

    Respuesta
  • el julio 25, 2019 a las 8:43 am
    Permalink

    837233 905344Normally I do not read post on blogs, nonetheless I would like to say that this write-up very forced me to look at and do so! Your writing taste has been surprised me. Thank you, quite great post. 642943

    Respuesta
  • el julio 26, 2019 a las 9:02 am
    Permalink

    97220 89498Extremely instructive and excellent bodily structure of topic matter, now thats user pleasant (:. 809868

    Respuesta
  • el julio 27, 2019 a las 10:35 pm
    Permalink

    702620 289315I like this post very much. I will definitely be back. Hope that I can go via more insightful posts then. Will likely be sharing your wisdom with all of my buddies! 444624

    Respuesta
  • el julio 29, 2019 a las 12:47 pm
    Permalink

    333749 229136This internet page is often a walk-through its the internet you wanted about this and didnt know who to question. Glimpse here, and you will absolutely discover it. 622210

    Respuesta
  • el julio 30, 2019 a las 10:25 pm
    Permalink

    Wow, that’s what I was exploring for, what a information! present here
    at this website, thanks admin of this web site.

    Respuesta
  • el agosto 24, 2019 a las 6:23 am
    Permalink

    Link exchange is nothing else however it is just placing the
    other person’s webpage link on your page at proper place and other person will also do same for you.

    Respuesta
  • el septiembre 7, 2019 a las 12:59 pm
    Permalink

    I’m not that much of a internet reader to be honest
    but your sites really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your website to come back down the road.
    Cheers

    Respuesta
  • el septiembre 25, 2019 a las 1:02 am
    Permalink

    Greetings! I’ve been following your weblog for some time now and finally got
    the courage to go ahead and give you a shout out from Dallas Texas!
    Just wanted to mention keep up the great work!

    Respuesta
  • el septiembre 25, 2019 a las 6:05 pm
    Permalink

    I really like reading through an article that will make people think.

    Also, thanks for allowing me to comment!

    Respuesta
  • el septiembre 28, 2019 a las 9:12 am
    Permalink

    Hey there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you
    I truly enjoy reading through your posts. Can you suggest any other blogs/websites/forums that deal with the same topics?
    Thank you!

    Respuesta
  • el octubre 9, 2019 a las 12:37 pm
    Permalink

    What’s up everybody, here every one is sharing
    these familiarity, thus it’s fastidious to read this web site,
    and I used to go to see this webpage every day.

    Respuesta
  • el octubre 11, 2019 a las 5:31 am
    Permalink

    What i don’t understood is in reality how you are not really a lot more smartly-appreciated than you might be
    now. You’re very intelligent. You understand thus significantly relating to this topic,
    produced me in my opinion consider it from so many
    varied angles. Its like women and men aren’t fascinated
    until it’s something to accomplish with Woman gaga!
    Your personal stuffs outstanding. At all times take care of it up!

    Respuesta
  • el octubre 16, 2019 a las 4:40 pm
    Permalink

    We are a gaggle of volunteers and starting a brand new scheme in our community. Your site provided us with valuable info to work on. You have performed a formidable process and our whole group will be grateful to you.

    Respuesta
  • el octubre 17, 2019 a las 2:20 pm
    Permalink

    Hey very cool web site!! Man .. Excellent .. Amazing .. I’ll bookmark your site and take the feeds also…I’m happy to find numerous useful information here in the post, we need work out more techniques in this regard, thanks for sharing. . . . . .

    Respuesta
  • el octubre 25, 2019 a las 2:59 pm
    Permalink

    Pretty great post. I simply stumbled upon your blog and wished to mention that
    I’ve really enjoyed surfing around your weblog posts. After all I
    will be subscribing for your feed and I hope you write
    once more soon!

    Respuesta
  • el noviembre 4, 2019 a las 8:08 am
    Permalink

    This is the right web site for anyone who wants to find out
    about this topic. You understand so much its almost tough to argue with you (not that
    I personally will need to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic
    which has been written about for decades. Excellent stuff, just
    excellent!

    Respuesta
  • el noviembre 10, 2019 a las 9:46 am
    Permalink

    Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger, and I was curious about your situation;
    many of us have developed some nice procedures and we are looking
    to exchange techniques with other folks, please shoot me an email
    if interested.

    Respuesta
  • el noviembre 11, 2019 a las 6:37 am
    Permalink

    Hey, I think your website might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Ie, it looks fine but
    when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic
    blog!

    Respuesta
  • el noviembre 12, 2019 a las 11:28 am
    Permalink

    Greetings! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and
    starting a new initiative in a community in the same niche.
    Your blog provided us valuable information to work
    on. You have done a wonderful job!

    Respuesta
  • el noviembre 16, 2019 a las 12:41 am
    Permalink

    After looking into a handful of the blog articles on your
    website, I really like your technique of writing a blog. I saved it to my bookmark site list and will be
    checking back soon. Please visit my website as well and let me know what you think.

    Respuesta