Taller De Moda BurgoMX

Siempre me ha gustado escribir. Me encantan los cuadernos, los libros, las plumas, los marcadores, lápices de colores, agendas y lo que tuviera que ver con algo de diseño. Pero no había sabido qué hacer con ello hasta hace casi tres años, mientras era sólo mi hobby.

Para ese entonces empecé a perderle el miedo (enfocándome en el giro de la ropa) a las tendencias del año, a sentirme más segura y tener más gusto por la moda y a su vez hacer compras que me favorecieran. Comencé a poner más atención a las publicaciones de las revistas de moda, de beauty, de arquitectura y de diseño. Entré en temporadas de querer comprar cosas que me fueran a durar “toda la vida” y después a usar “moda desechable” al final sólo la usaría unas 3 o 4 veces. ¿Cuánto me habría costado realmente esa blusa o esa bolsa? Luego me daba por deshacerme de las cosas, aunque confieso que en este fin de año estoy empezando a hacerlo de nuevo.

Cuando me invitaron a tomar el curso de “Moda Editorial” en Instituto di Moda Burgo en la sede de Monterrey, que fue impartido por Rubén Díaz, director de la revista de moda en Guadalajara “Fashion News”, Rubén, quien ha participado en diversas exposiciones, supe que iba aprender y tenía una expectativa. Aunque realmente  no sabía qué esperar del curso de 18 horas, por dos días, porque… ¿sería literal escribir sólo de moda? Sí,  así fue y mi sorpresa fue tan grata que adquirí conocimiento en un área que no imaginaba cuándo podría entrar y poder escribir acerca de la semiótica, que es cómo tú ves las cosas, en este caso a través de los desfiles de primavera-verano 2018 y otras temporadas que nos enfocamos, asimismo,  cuál es tu percepción de la propuesta de los diseñadores de haute couture. Me sentía tímida ya que nunca había estado en un grupo de personas que se dedicaran a la moda y con un experto para escribir de ella y exponer algunos de mis artículos.

Sin duda el tomar nuevamente un curso en #BurgoMx ha sido una aventura para mí, y espero que tú que me estás leyendo, también te animes. No importa tu edad, siempre es momento de aprender algo nuevo y si ya sabes algo de moda, este es el mejor lugar para perfeccionarlo y adquirir más conocimientos. Vayan preparándose y pidiendo informes sobre sus talleres, diplomados o cursos para 2018, si eres de las que puede ir cada fin de semana a Monterrey, ya que ésta institución está certificada por la Cámara Nacional de la Industria de la Moda de Italia.

177total visits,1visits today

Lights Magazine TV

Tu revista familiar para que sepas más. #IluminaTuMente

25 comentarios sobre “Taller De Moda BurgoMX

  • el mayo 2, 2019 a las 11:57 am
    Permalink

    I visited several blogs but the audio quality for
    audio songs present at this site is in fact superb.

    Respuesta
  • el mayo 5, 2019 a las 11:09 pm
    Permalink

    Howdy! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.
    Is it difficult to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty quick.
    I’m thinking about making my own but I’m not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions?
    Thank you

    Respuesta
  • el mayo 9, 2019 a las 1:28 pm
    Permalink

    That is really fascinating, You are an overly professional blogger.
    I’ve joined your feed and look forward to in quest of
    extra of your great post. Also, I’ve shared your website in my social
    networks

    Respuesta
  • el mayo 13, 2019 a las 5:10 am
    Permalink

    When some one searches for his vital thing, therefore he/she wishes to
    be available that in detail, so that thing is maintained over here.

    Respuesta
  • el mayo 14, 2019 a las 1:26 am
    Permalink

    Hello this is somewhat of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or
    if you have to manually code with HTML. I’m
    starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to get guidance from someone with experience.
    Any help would be enormously appreciated!

    Respuesta
  • el mayo 19, 2019 a las 3:36 pm
    Permalink

    I’ve been surfing online more than three hours nowadays, yet I by no means discovered any attention-grabbing article like yours. It?¦s beautiful value enough for me. Personally, if all web owners and bloggers made good content material as you probably did, the net will be much more useful than ever before.

    Respuesta
  • el junio 10, 2019 a las 4:20 am
    Permalink

    Great post however I was wondering if you could write a litte more on this subject?

    I’d be very grateful if you could elaborate a little bit
    more. Thanks!

    Respuesta
  • el junio 10, 2019 a las 12:34 pm
    Permalink

    Hey There. I discovered your blog the use of msn. This is an extremely neatly written article.
    I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information.
    Thank you for the post. I’ll definitely comeback.

    Respuesta
  • el junio 12, 2019 a las 12:54 pm
    Permalink

    I every time used to read article in news papers but now as I am a user of
    web therefore from now I am using net for articles or reviews, thanks to web.

    Respuesta
  • el junio 21, 2019 a las 7:48 pm
    Permalink

    Have you ever thought about including a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is important and all. However imagine if you added some great pictures or video clips to give
    your posts more, «pop»! Your content is excellent but with pics and
    clips, this site could undeniably be one of the greatest in its niche.
    Good blog!

    Respuesta
  • el julio 15, 2019 a las 1:41 pm
    Permalink

    My brother recommended I might like this web site.
    He was totally right. This post truly made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

    Respuesta
  • el julio 18, 2019 a las 1:05 am
    Permalink

    Hello! Would you mind if I share your blog with my zynga
    group? There’s a lot of people that I think would really appreciate
    your content. Please let me know. Thank you

    Respuesta
  • el julio 19, 2019 a las 5:10 pm
    Permalink

    Greetings! This is my first visit to your blog!
    We are a collection of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche.
    Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a wonderful job!

    Respuesta
  • el julio 25, 2019 a las 1:27 pm
    Permalink

    Can I just say what a comfort to find somebody
    who really knows what they’re talking about on the net.
    You definitely understand how to bring a problem to light
    and make it important. More and more people have to
    read this and understand this side of your story. I was
    surprised that you aren’t more popular given that you certainly have the gift.

    Respuesta
  • el julio 25, 2019 a las 11:18 pm
    Permalink

    I’m extremely inspired together with your writing talents and also with the format
    on your blog. Is that this a paid subject matter or did you modify it your self?
    Either way keep up the nice quality writing, it’s rare to look a great weblog like this one today..
    natalielise pof

    Respuesta
  • el agosto 24, 2019 a las 5:17 am
    Permalink

    Quality articles or reviews is the key to be a focus for the viewers to visit
    the site, that’s what this site is providing.

    Respuesta
  • el septiembre 6, 2019 a las 8:46 pm
    Permalink

    I’m more than happy to discover this web site.

    I wanted to thank you for your time for
    this particularly fantastic read!! I definitely really liked every
    part of it and I have you saved to fav to look at new stuff on your web site.

    Respuesta
  • el septiembre 7, 2019 a las 5:07 pm
    Permalink

    I’m really loving the theme/design of your
    blog. Do you ever run into any browser compatibility problems?

    A small number of my blog audience have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Safari.
    Do you have any solutions to help fix this problem?

    Respuesta
  • el septiembre 8, 2019 a las 8:55 pm
    Permalink

    Great site you have here.. It’s difficult to find quality writing like yours
    these days. I truly appreciate people like you! Take care!!

    Respuesta